Sayfalar

21 Mayıs 2020 Perşembe

Balık Avlama 5

Merhaba. "Balık Avlama 4" başlıklı yazımızda balık kuklasının düzenli bir şekilde hareket etmemesini sağlamıştık. Ancak balığımızın ters yüzmesi gibi bir sorunla da karşı karşıya kalmıştık. Bunu ise x değeri ile çözüme kavuşturabileceğimizi söylemiştik. x değeri kuklamızın yatay olarak nerede bulunduğunu belirleyen değerimizdi. -240 ile 240 arasında değer alıyordu. -240 değeri ekranın en solunu 240 ise ekranın en sağını temsil ediyordu. Bu bilgileri hatırladıktan sonra sorunu nasıl çözebileceğimize bir bakalım. Balığımızın hareket etmesi için gerekli sayıları rastgele üretiyoruz. Farklı noktalara gidebilmesi için. Bu hareketi ekranın bir sağına bir soluna hareket edecek şekilde yeniden düzenlersek balığımızın ters yüzmesini de engellemiş oluruz. Bunu yapabilmek içinse x değerini ikiye bölüyorum. Yani -240 ile 0 aralığını bir bölüm, 0 ile 240 aralığını bir bölüm olarak ayırıyorum. Hangi tarafa yüzecek ise balığın o yöne dönmesini de sağladığımda sorunu çözmüş olacağım. Şimdi kodları nasıl düzenleyeceğimize bir bakalım. 

Birinci ekrandaki gibi hazırlamıştık son yazımızda. İkinci ekranda ise hazırladığımız kodları kopyalıyoruz, kodların sonuna ekliyoruz. Bu işlemi yaptıktan sonra üst kısımdaki x değerinin sayı aralığını -240 ile 0 olarak, alt kısımdaki x değerinin sayı aralığını ise 0-240 olarak değiştiriyoruz. Üçüncü kısımda yönüne yönel kodunu hareket etmesini sağlayan kodların altına ekleyerek yön değerlerini -90 ve 90 olarak ayarlıyoruz. Dördüncü ekranda ise rastgele konuma git kodunu sürekli tekrarla içerisinden çıkararak balığın yüzüşünü biraz daha düzenli hale getiriyoruz. Balığın ekrandaki hızını veya hareketini daha da geliştirmek isterseniz kodlar üzerinde değişiklikler yapabilirsiniz. Yazdığımız kodlar bu işin çözümü için geçerli tek yol değil. Sizler de kendi çözümünüzü geliştirebilirsiniz. 

Gelelim tespitlerimizden birinin daha çözmeye çalışmaya. "*Tek bir balık yerine birden çok balık olursa oyun biraz daha heyecanlı olacaktır." demiştik. Bunun için oyuna farklı balık kuklaları ekleyebiliriz. Eklediğimiz balıklara benzer bir kod uygulayabilir ve ekranda dilediğimiz kadar balığın olmasını sağlayabiliriz. Yada balığımıza "ikizini yarat" kodunu uygulayarak, başka bir kuklaya ihtiyaç olmadan ekranda balıkların çoğalmasını sağlayabiliriz. Bu işi yapmak için aşağıdaki kodları kullanacağız. 


İkiz birbirinin aynı olan iki insana verilen isimdir. Burada da aynısı geçerli. Kuklamızın görsel olarak birebir aynısından bir veya daha fazla olmasını sağlayabiliriz. Kuklaların kendisi gibi veya daha farklı hareket etmesini sağlayabiliriz. İşi bittiğinde ise ikizimizi silebiliriz. Yukarıda yer alan kodlar ile bu işlemleri sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliriz.

Şimdi oyunumuzda yapmak istediğim işi biraz düşünelim. Oyunda balık sayısı birden fazla olsun. Ancak çok fazla da olmaması gerekiyor. Bunun bir dengede olmasına dikkat etmeliyiz. İlk etapta balık tek olsun. Zamanla diğer balıklar ekrana gelsin. İkizler de aynı yüzme hareketlerini uygulasınlar. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Bu işlemleri uyguladıktan sonra göze çarpan olumsuz bir durum olursa değerlendirir ve yeni düzenlemelerimizi yaparız. 

İlk olarak "kendim'in ikizini yarat" kodunu sürekli tekrarla kodunun içerisine en alta ekliyorum. Bu sayede balık ekranda her iki harekette bir ikizini oluşturacaktır. Ardından "ikiz olarak başladığımda" kodunu kodlama alanına sürüklüyorum. altına ise balığımızın hareket etmesi için çalışan kodları kopyalıyorum. Burada sürekli tekrarla kullanmak yerine 10 kez tekrarla kullanarak balık sayısının giderek artmasını engelleyeceğim. 10 kez tekrarlanın ardından ise bu ikizi sil diyerek ekrandaki balık sayısını kontrol altına alacağım. 


İlk denememi yaptığımda yukarıdaki kodlar ile ekrandaki balık sayısının on bire kadar çıktığını gözlemleyebilirsiniz. Bu ise çok fazla balık demek. Balık sayısını azaltmanın yolu daha çabuk silinmelerini sağlamak. Bunun için 10 kez tekrarla kodunu dilediğimiz kadar azaltabiliriz. ben 2 olarak değiştirdim. Bu hali ile balık sayısı genelde 2 oluyor. Zaman zaman 4e kadar çıkabiliyor. Bence ideal bir sayı. 

Balık kuklasına ait 4 adet kostüm var. Bu kostümlerden faydalanarak ekranda farklı balıkların yüzmesini sağlayabiliriz. Bunun için "sonraki kılık" kodunu kullanmalıyız. Ama nerede? Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere. Başarılar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder