Sayfalar

23 Şubat 2017 Perşembe

Pico Yürümeyi Öğreniyor


Merhaba sevgili öğrencilerim :)

Bugün sizlerle Pico isimli kuklamıza yürümeyi öğreteceğiz. Bunun için ilk olarak yapmamız gereken "Pico Walking" adlı karakterimizi sahnemize eklemek. Karakterimizi ekleyerek işe başlayalım. Karakter olarak Pico'yu seçme sebebim kılıklarının yürüyüş hareketlerine çok uygun olması.
Not: "Pico" ve "PicoWalking" adında iki karakter var. Biz "Pico Walking" isimli kuklayı ekleyeceğiz.

Pico mutlu mesut eklendi.
Şimdi ona yürümeyi öğretebiliriz.
Yürümeyi öğretirken kullanacağımız kodlar şunlar:

Bayrak tıklandığında harekete geçmesi için bayrak tıklanınca kodu


Yaptırmak istediğim hareketi tekrar tekrar yapması için tekrarla kodu


Soldan sağa hareket ettirmek için x'i 10 arttır kodu


Kılık değiştirmesi için sonraki kılık kodu


Hareketleri çok hızlı yapamaması için 1 saniye bekle kodu.




Kullanacağımız kodları hangi sırayla yazmamız gerekiyor? Daha önce de belirttiğim gibi kodları doğru sırayla yazmadığımızda doğru kodları kullanıyor olmamıza rağmen kuklamıza istediğimiz şeyi yaptıramayız. Bu sebeple sıralamamızın belli bir mantığı olmalı. 

Bizim istediğimiz şey Pico'nun yürümesi. Bunu yapabilmek için ekleyeceğimiz ilk kod bayrak tıklanınca olmalı. Olayı başlatacak bir kod olmadan Pico yürümeyi asla başaramaz :) 

Pico'nun soldan sağa doğru hareket etmesini istiyoruz. Bir kuklanın soldan sağa doğru hareket edebilmesi için x değerinin artması gerekiyor. "x'i 10 arttır" kodunu ekleyerek bunu yapabiliriz. Pico'nun daha hızlı ya da daha yavaş hareket etmesi için 10 değerini artırabilir veya azaltabiliriz.

Pico şu anda soldan sağa hareket etmeye hazır ancak kılık değiştirmesi ile ilgili birşey yazmadığımız için hep aynı kılıkla hareket eder. "sonraki kılık" kodunu eklediğimizde kod her çalıştığında kılık değiştirecektir. Bu sayede adım atıyor gibi görünmeye başlayacaktır.

Şu ana kadar yaptıklarımızla Pico'nun her adımı atabilmesi için bizim bayrak butonuna tıklamamız gerekiyor. Bunun yerine hareketi defalarca yapmasını (kodun tekrar tekrar çalışması) için "10 defa tekrarla" kodunu ekleriz. Bu kod içerisine eklenen kodun istenilen sürece tekrarlanmasını sağlar. Yani daha önce eklediğimiz iki kodu bu kodun içerisine alarak istediğimiz kadar tekrarlanmasını sağlayabiliriz. Şu anda standart olarak 10 kez tekrarlar. Biz daha fazla yada daha az tekrarlanmasını istiyorsak buradaki sayısal değeri isteğimiz doğrultusunda değiştirebiliriz.

Son olarak adımlarını çok hızlı atmasını engellemek için "1 saniye bekle" komutunu kullanacağım. Pico'nun bir anda ekranda hızlı hareketler yapmasını istemiyorum. Kodumu eklediğimde ise çok yavaş hareket edecek. 1 yerine 0.1 veya 0.2 yazarak Pico'nun ekranda yürüyormuş gibi görünmesini sağlamış olurum.

Pico'ya yürümeyi öğretecek kodlarımızın görüntüsü şu şekilde olmalı:
Kodlarınızı bu şekilde yazdığınız takdirde Pico artık yürüyebilir. :)

Başarılar... :)

4 yorum:

  1. peki sayın hocam sonraki kılık diyorsunuz ama 2. kostümün resmi olmadığı için resim sadece hareket ediyor bence birde bunun ayaklarının ters hali eklenirse harika olur diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kukla galerisinde "Pico" ve "Pico walking" adında iki kukla var. Ben "Pico walking" isimli kuklayı kullandığım için hareket ettikçe yürüyor gibi görünüyor. Bunu yazıda belirtmemişim. Hemen güncelleme yapıyorum.

      Sil
  2. Hocam benimki çalıştı sağolun ama ben 10 adım git yaptım oda olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler. x'i artır azalt yerine adımlamayı da seçebilirsin.
      Çalışmalarında başarılar.

      Sil