Sayfalar

20 Ocak 2016 Çarşamba

Antropi Teach Program Arayüzü

Fatih projesi 2. faz etkileşimli tahtaları ile birlikte hayatımıza giren Antropi Teach programının kurulumunu nasıl yapılacağını anlatmıştım( Kurulumun nasıl yapılacağını görmek için tıklayınız.). Şimdi arayüzünde bulunan butonların ne işe yaradıklarından bahsetmek istiyorum.

Büyütmek için resme tıklayınız.
  1. Silgi : Kalem araçlarını kullanarak sayfa üzerine yazdığınız herşeyi silebilirsiniz. Eklediğiniz nesneleri silmeyecektir. Nesneleri silmek için üzerine tıklayıp sayfanın en altında beliren(Nesneye tıkladığınızda ortaya çıkar) çöp tenekesinin üzerine sürüklemeniz ve çöp tenekesi üzerinde bırakmanız gerekiyor. Silgi üzerine tıkladığınızda size küçük geldiyse sağa sola hamleler yaparak büyümesini sağlayabilirsiniz.
  2. Renk paleti : Eklediğiniz nesneleri renklendirmek için kullanabilirsiniz. Nesne eklerken hangi renk seçili ise eklediğiniz nesne o renkte yazılır. Sonradan renk değiştirmek için rengin üzerine tıklayıp renklendirmek istediğiniz nesne üzerine sürükleyiniz.
  3. Kalem : İnce uçlu kalemdir.
  4. Kalem : Kalın uçlu kalemdir.
  5. Seç : Ekrana eklediğiniz nesneler üzerinde seçim işlemi yapar. Nesnelerle ilgili ayarları yapmak, yerini değiştirmek, yönünü değiştirmek, büyütmek ve küçültmek için seçim aracı kullanılır.
  6. Masaüstü Modu : Masaüstü modu diğer uygulamalara erişmek ve ekran görüntüsü almak için kullanılır. Araç kutusu içerisindeki ekran simgesine dokunarak başlatılır. Masaüstü modunda farklı bir araç çubuğu gösterilir. Bu araç çubuğu sayesinde kısmi veya tam ekran görüntüsü alınabilir. Ekran görüntüsü almadan Antropi Teach’e dönülmek istenirse, geri butonuna basılmalıdır.
    Masaüstü modunda ekran görüntüsü alındığında, otomatik olarak masaüstü modu kapatılır ve Antropi Teach tekrar tam ekran olur.
  7. Artı Butonu : Araç çubuğunda bulunan diğer araçları görüntülemek için üzerine tıklayabilirsiniz.
  8. Fosforlu Kalem : Şeffaf çizgiler çizerek fosforlu kalem etkisi yapabilirsiniz.
  9. Tablo : Ekrana tablo çizmek için kullanabilirsiniz.
  10. Metin : Yazı yazmak için kullanabilirsiniz. Yazı boyutu ayarını yazıyı yazdıktan sonra seç aracı ile seçerek yapabilirsiniz.
  11. Kayıt : Ses, görüntü veya ses ve görüntü aynı anda kayıt ederek kendi videolarınızı, ses kayıtlarınızı oluşturabilirsiniz.
  12. Doğru : Doğrular çizmek için kullanılır.
  13. Üçgen : Üçgen çizmek için kullanılır.
  14. Kare : Kare çizmek için kullanılır.
  15. Daire : Daire çizmek için kullanılır.
  16. Kesik Çizgi : Kalem araçlarından biridir. Ekranda kesik çizgiler çizmenizi sağlar. Çizgileri silgi ile silebilirsiniz.
  17. Dik Üçgen : Dik üçgen çizmek için kullanılır.
  18. Dikdörtgen : Dikdörtgen çizmek için kullanılır.
  19. Elips : Elips çizmek için kullanılır.
  20. Geri Al : Son yapılan işlemi iptal eder.
  21. İleri Al : İptal edilen bir iş olduğunda aktif hale gelir. Ve işlemin tekrarlanmasını sağlar.
  22. Işıldak : Öğrencilerin belli bir alana odaklanması için kullanılır. Siyah alanlardan sürüklenerek istenen noktaya taşınabilir. Gri alanlardan sürüklenerek ise ışığın boyutu ayarlanır. Kapatmak için araç kutusundaki ışıldak simgesine tekrar dokunmak gerekir.
  23. Süre Ölçer : Kronometre
  24. Desen : Arka plan görüntüsünü seçmemizi sağlar.
  25. Kara : Arka plan renginin beyaz yerine siyah olmasını sağlar.
  26. İki Sayfa: İki sayfanın yan yana görüntülenmesini sağlar.
  27. Büyüteç : Ekran üzerinde istediğimiz bir noktanın 5 kata kadar büyütülerek gösterilmesini sağlar.
  28. Dosya Menüsü : Antropi dosyasını kaydetme, antropi içerisine dosya ekleme ve antropi dosyasını farklı dosya türlerine çevirme gibi işlemler bu menüde bulunur.
  29. Dosya Göz Atıcısı : Sağ alt köşesinde görülen klasör simgesi ile dokunmatik ekranlar için tasarlanmış dosya gözatıcısı açılabilir. Yerel disklerde bulunan medya dosyalarını kolayca bulmanızı ve sayfaya eklemenizi sağlar.
    Ayrıca dosya gözatıcısı içerisinde Grafikler ve Antres klasörleri gösterilir. Grafikler, Antropi Teach ile beraber gelen, derslerinizi görsel olarak zenginleştirmeye yarayabilecek görsel öğeler içerir. Antres klasörü ise, Antropi Teach’te oluşturduğunuz nesne veya nesne gruplarını saklayabildiğiniz alandır. Örneğin bir derste sıkça kullanacağınız bir denklemi oluşturduktan sonra, seçme aracı ile seçip dosya gözatıcısı üzerine sürükleyip bıraktığınızda bu denklemi daha sonra kullanmak üzere saklayabilirsiniz.
    Dosya gözatıcısı içerisinde görüntülenen dosya veya nesnelere bir kez dokunduğunuzda otomatik olarak sayfaya eklenir. Sayfada istediğiniz bir alan yerleştirmek içinse sürükle-bırak yöntemini kullanmanız gerekmektedir. Dokunmatik ekranlarda, sürükle-bırak özelliğinin çalışabilmesi için nesneye ilk dokunduktan sonra belli bir süre beklemek gerekebilir.
  30. Sayfa Önizleme : Sayfaların küçük birer kopyasıdır.
  31. Sayfa Numarası : Dosyamızda kaç sayfa olduğunu hangi sayfada olduğumuzu buradan öğrenebiliriz.
  32. Nesne İsmi : Seçili olan nesnenin ismi burada yazılıdır. Hangi aracın seçili olduğunu hatırlayamadığımızda buradan yardım alabiliriz.
İyi Çalışmalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder