Sayfalar

20 Şubat 2018 Salı

Düşünüyorum 2 - Cevaplar

Geçen hafta sorduğum soruların cevaplarını paylaşıyorum. Bedavacılık yapıp soruları çözmeye uğraşmadan buradan almayacağınıza eminim. :) Gelelim sorulara;

1- Bir genç eşit adımlarla ilk önce 15 adım ileri daha sonra da 18 adım geriye yürümektedir. Bu şekilde 180 adım atarsa bulunduğu noktadan kaç adım uzaklaşır?

15 adım ileri gidip 18 adım geri gelen genç her defasında başladığı noktadan 3 adım geri gider. Ve her turda 33 adım atmış olur. 

1. tur 33 adım atar ve 3 adım geri gider
2. tur 66 adım atar ve 6 adım geri gider
3. tur 99 adım atar ve 9 adım geri gider
4. tur 132 adım atar ve 12 adım geri gider

5. tur 165 adım atar ve 15 adım geri gider.
Ve kritik detay burada saklı. Şimdiye kadar toplam 165 adım attı. Bir tur daha eklesek 165+33=198 oluyor. Ancak toplam 180 adım attığı soruda belirtilmişti. 180-165=15 adım eksiğimiz var ve şu anda başladığı noktadan 15 adım geride. Dolayısıyla 15 adım daha attığında başladığı noktaya gelmiş olur.


2- Beş elma ile dört armut aynı ağırlıktadır. İki elma ve bir armudun toplam ağırlığı ise iki ayvanın ağırlığına eşittir. Buna göre iki ayva ve üç elma mı daha ağırdır, yoksa bir elma ve dört armut mu?

2 ayva ve 3 elma mı? 1 elma ve 4 armut mu?
2 ayva = 2 elma ve 1 armut ise ilk satırda 2 ayva gördüğümüz yere 2 elma ve 1 armut yazalım.
5 elma ve 1 armut mu? 1 elma ve 4 armut mu? daha ağır oldu yeni sorumuz.
5 elma = 4 armut ise 1 armut = 1.25 elma eder. Sorumuzda armut gördüğümüz yere 1.25 elma yazalım.
6.25  elma mı? 6 elma mı? daha ağır sorusunun cevabı tabiki belli. Dolayısıyla 2 ayva ve 3 elma 1 elma ve 4 armuttan daha ağırdır.

3- Bir oduncu 15 metre boyundaki bir kütüğü üç eşit parçaya bölmek için 15 dakika zaman harcamıştır. 
Oduncu aynı boydaki başka bir kütüğü beş eşit parçaya bölmek için kaç dakika zaman harcar?

Oduncu kütüğü 3 parçaya bölmek için kütüğü 2 kez keser. 15 dakika uğraştığına göre 15/2=7.5 dakika kütüğü 1 kez kesmek için harcanan zaman.
5 parçaya bölmek için 4 kez kesmek zorunda. 4*7,5=30 dakika geçecek toplam zaman.

4- Her biri 100 yaprak olan 10 ciltli bir ansiklopedi seti vardır. Bu ansiklopedi seti bir kitaplığın rafında birinci ciltten onuncu cilde doğru sıralanmıştır. Bir yaprak kurdu birinci cildin birinci yaprağından kemirmeye başlıyor ve onuncu cildin yüzüncü yaprağını da kemirerek kemirmeyi bırakıyor. 
Bu yaprak kurdu kaç yaprak kemirmiştir?

Kitaplıkta bulunan kitaplar yan yana dizildiklerinde ilk cildin ilk yaprağı kitabın sağ tarafında bulunur. Sayfaları kemiren kurt birinci cildin birinci yaprağından kemirmeye başlamış. Dolayısıyla ilk cildin sadece bir yaprağını kemirebilmiş. 2,3,4,5,6,7,8 ve 9. ciltlerin tamamını kemirdikten sonra son cildin 100. yaprağını kemirmiş. 10. cilt kitaplığa konduğunda 100. yaprağı sol tarafında bulunur. Dolayısıyla son cildin sadece 1 yaprağını kemirebilmiş. 
8 cildin tamamını, ilk ve son cildin birer yaprağını kemirdiğine göre 800+1+1=802 yaprak kemirilmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder