Sayfalar

10 Mayıs 2020 Pazar

Balık Avlama Oyunu 2

Merhabalar. "Balık Avlama Oyunu" dersimizde yaptıklarımızı şöyle bir tekrar edelim ve bugün neler yapacağımıza karar verelim. Köpek balığı fare imlecini takip ediyor. Balık ekranda rastgele belirlediği bir yöne doğru sürekli yüzüyor. Köpek balığı ve balık temas ederse oyun bitiyor. Ancak oyunu bitiren kodumuzda bir eksiğimiz vardı. Bunu tamamladığınızı düşünüyorum. Bulamamış olma ihtimaliniz olmasa da kısaca tekrar ederek bu dersimize başlayalım. 
En son oyunu bitirmek için yukarıdaki kodu yazmıştık ancak eksikleri olduğu için çalışmayacağını ifade etmiştik. Buradaki eksikliği tespit edebilmek için bilgisayarın yerine kendimizi koyarak kodu okuyalım. Bayrak butonuna tıklandığında, eğer köpek balığı kuklası, balık kuklasına değiyorsa, tüm kodları durdur. Cümleye dikkat ederseniz bu kod sadece bir kez çalışacaktır. Yani bayrak butonuna tıklandığı anda bir kez çalışıp işlevini yitirecektir. Bu kodun oyun sırasında sürekli olarak çalışmasını sağlamak için "Sürekli tekrarla" kodunu kullanmamız gerekir. Böylece oyun oynandığı sürece kod sürekli çalışacaktır. 

Oyun bu haliyle göze hitap etmiyor. Balık ve köpek balığı temas ettiği anda hiçbir şey yapmadan ekranda donuyorlar. Bu durum benim pek içime sinmiyor. Oyunun bittiğini kazandığımızı görmek daha keyifli olacak. Bunun için köpek balığına bir adet kostüm ekleyeceğim. Bu kostümde kazandınız tarzında bir yazı olmasını planlıyorum. Birde balık yendiğine göre orada olmamalı. Bu gün bunları yapmaya çalışalım. İlk olarak köpek balığı için güzel bir kostüm hazırlayalım. 


Köpek balığını seçip kostümler sekmesine tıklıyoruz. Shark2-a isimli kostümü kopyalayıp adını "Kazandın" olarak değiştiriyoruz. Ardından dileğimiz tasarımı yapmaya hazırız. Siz benim tercih ettiğim kostümü değil diğer kostümleri de tercih edebilirsiniz. Bu konuda herhangi bir kısıtlama yok. Tasarımınızı özgürce yapabilirsiniz. Artık kodlarımızı yazmaya başlayabiliriz. Oyunu durduran kod çalışmadan önce köpek balığını kazandın kostümüne almalı ve göze hoş gelmesi için ekranın ortasına gelmesini sağlamalıyız. Şimdi kodlarımızı düzenleyelim.

Geriye balığı temas ettiği anda ekrandan silmek yani gizli hale getirmek kaldı. Bunu sağlamak için bir kuklanın başına gelen bir durumdan diğer kuklaların haberi olmasını sağlayacak olan "Haber sal" kodunu kullanacağız. Biraz daha açıklayıcı olmak gerekirse okulda nöbetçi öğrenci olduğunuzu ve zili elinizdeki saate bakarak çalmanız gerektiğini düşünün. Saate bakıp zamanı geldiğinde siz zili çalarak "Zil Çaldı" haberini diğer öğrencilere göndermiş olursunuz. Diğer öğrenciler ise "Zil Çaldı" haberi gelince teneffüse çıkacaklardır. Biz köpek balığına "Balığı gizle" adında bir haber göndermesi için gerekli kodları olaylar sekmesinden ekleyelim.


Nöbetçi öğrenci zili çaldı. Ancak diğer öğrenciler zil çaldığında henüz ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bunun için balığı seçiyoruz. "Balığı Gizle" haberi gelince gizlen dememiz gerekiyor. İki satırlık küçük kodumuzu hemen oluşturalım. 

Bu kodu sürekli tekrarla kodu içerisine almayacağız. Çünkü bir kere çalışacak. Bir daha çalışmayacak. Dolayısıyla bu hali bizim için yeterli. Oyunumuz bitiğinde artık sahnemiz şöyle görünecektir.(Kazandın kostümünü benim gibi tasarladıysanız.)


İlk denemenizi yaptınız ve sorun yok mu? O zaman oyunu ikinci kez başlatın. Balığın artık ekranda olmadığını ve köpek balığının amaçsızca yüzdüğünü göreceksiniz. Balığı geri getirmek için eklememiz gereken kodu hemen söylemek isterdim ama sizlerin bunu zaten yapacağından şüphem olmadığı için sizleri tebrik ediyor ve başarılar diliyorum. Bir sonraki derste görüşmek üzere :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder