Bu dersimizde ise faremizi takip eden bir köpek balığı ekleyelim. Bunun için kukla kütüphanesinden köpek balığı kuklasını bulup eklemeniz gerekiyor. Ekledikten sonra kodlarımızı yazmak için hazır olacağız.
Köpek balığımız fare imlecimizi izleyecek. Bunu sağlamak için kuklamızın yön bilgisinden faydalanacağız. Ancak "Yönüne yönel" kodu yerine "fare-imleci Yönüne doğru yönel" kodunu kullanacağız. Burada fare imleci yerine diğer kuklaları da seçebilirsiniz. Ancak bu yazılım için istediğimiz şey fareyi takip eden bir kod oluşturmak. Fareye doğru dönmüş olması hareket etmesini sağlamayacak. Sadece o yöne doğru dönmesini sağlayacak. Dolayısıyla hareket etmesini sağlamak için "Adım git" kodunu kullanacağız. Bu kodları sürekli tekrarla bloğu içerisine aldığımızda kodlarımız tamamlanacak demek isterdim ancak bir eksiğimiz var. Bu kodların çalışmasını başlatacak bir olaya ihtiyacımız var. Bu ise balığımızı da harekete geçiren "Bayrağa tıklanınca" kodu. Bu kodu da eklediğimizde köpekbalığı artık faremizi takip edecektir.
Bu kodları köpek balığı yerine balığa yazarsanız yazılımınız doğru çalışmayacaktır. İşi yapması gereken kim ise kodu ona yazmalısınız. Kodlarınızı doğru bir şekilde eklediğinizde artık ekranınızda rastgele yüzen bir balığınız ve fare imlecini takip eden bir köpek balığınız olacak. Her iki kuklanın da hızını "10 adım git" kodunda bulunan "10" değerini düşürerek azaltabilirsiniz.
**Dikkat: Köpek balığı zaman zaman ters yüzecektir. Bunu nasıl engelleyebiliriz?
**Dikkat: Köpek balığının ağzını açıp kapaması balığı yemeye çalışıyormuş hissi uyandıracaktır. Bunu nasıl yapabiliriz? Başarılar. :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder