Sayfalar

11 Haziran 2016 Cumartesi

Yalova'da 1 Gün

Yalova'ya hizmetiçi eğitim için gittim. Gitmişken oradaki arkadaşlarla çıkalım bir turlayalım dedik. Etrafta ne var ne yok diye biraz araştırdık. Fatih haritamızı çıkarttı sağolsun. Termal ilçesi, Atatürk Köşkü, ağaç müzesi, ardından yürüyen köşk en sona da kağıt müzesi dedik çıktık yola...


Hizmetiçi eğitim merkezi Çınarcık ilçesinin Esenköy diye bir mahallesinde. Merkeze uzak sakin bir yerde. Buradan yola çıktık. 15-20 dk sonra termal ilçesindeydik. Küçük bir ilçe. Bol bol termal otelleri olan sakin bir yer. Orada bulunan Atatürk Köşkü'ne gittik ama maalesef içerisine girip gezme fırsatı bulamadık. Gezi saati varmış onun dışında giriş yapamıyor muşuz. Köşkü dışarıdan şöyle bir gördükten sonra içeride biraz dolaştık. Kocaman bir bahçe vardı. Yıllanmış ağaçlar, harika bir doğa... Bir dahaki sefere buraya vakitli gelmekte fayda var...


Oradan ayrıldıktan sonra termal ilçesinde Karaca Arboretum(Ağaç Müzesi)'ni gezdik. Devasal bir bahçe. Expo'dan daha çok beğendim desem yalan olmaz. Yemyeşil harika bir doğa... İçeride size eşlik eden bir rehber ile geziyorsunuz. Ağaçlar hakkında çeşitli bilgiler alıyorsunuz. Ama işin en güzeli harika bir doğa ile güzel bir yolculuğa çıkıyorsunuz. Yolunuz düşerse kesinlikle uğramanızı tavsiye ederim.



Şimdiki durağımız namı diğer "Yürüyen Köşk". Yalova merkezde bulunan küçük bir tarih. Büyük bir ders! Atamızın bize bıraktığı önemli bir miras... Küçük gösterişsiz basit bir ev gibi duran bu ev, doğaya saygı duymamız konusunda kocaman bir ders! "Tabiata saygı, aklın vicdanıdır...(M. Kemal ATATÜRK)"



Son durağımız kağıt müzesi olacaktı ama saatin ilerlemesi ve her gittiğimiz müzenin kapalı olması sebebiyle buraya gitmekten vazgeçip kürkçü dükkanımıza(Hizmetiçi Eğitim Merkezi) geri döndük. Hızlı güzel bir gezi oldu. İçlerine girip gezemesek de tarihi miraslarımızı görmek güzeldi.

Daha iyi bir gezi planı ile dolu dolu gezeceğimiz güne kadar kendine iyi bak Yalova :)

Hizmetiçi Eğitim Merkezinde güne veda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder