Sayfalar

13 Mart 2017 Pazartesi

Gol Oyunu - Skor Oluşturma

Merhaba sevgili öğrencilerim. Geçen hafta hazırladığımız gol oyununda gol atan kazanıyordu. Bunun yerine istenilen sayıda gol atan kazansın veya daha farklı düzenlemeler yapılabilir. Bunun için geçen hafta yaptığımız oyun üzerinde bazı düzenlemeler yapmamız gerekiyor.

Öncelikle her iki oyuncunun gol sayısını akılda tutabilmek için değişkenler oluşturmamız gerekiyor. Bu değişkenler sayesinde her gol olduğunda gol sayısını bir artırarak skor bilgisinin oluşturulmasını sağlayacağız.
Kırmızı ve siyah adında iki değişken oluşturalım.
Burada iki seçenek var. Tüm kukla veya sadece bu kukla seçenekleri. Eğer değişkeninizi diğer kuklaların etkilemesini istemiyorsanız sadece bu kukla seçeneğini seçebilirsiniz. Biz tüm kuklalar için seçeneğini seçerek tamam butonuna tıklayacağız. Değişkeni oluşturduktan sonra değişken ile ilgili kodlar hemen altta yer alacaktır. İkinci değişkeni eklediğinizde ona ait kodlar neden eklenmedi diye düşünmeyin. Aşağı ok işaretine tıklayarak eklediğiniz tüm değişkenleri görebilirsiniz.

Gol olduğunda golü atan takımın skorunun bir artması ve oyunun tekrar başlaması gerekiyor. İlk olarak skoru bir artıralım. Bunun için daha önce yazdığımız kodlarda değişiklikler yapmamız gerekecek. Yazdığımız kodlarda kaleye top temas ettiğinde oyunu bitirmesini söylemiştik. Bu kodları silip yerine "Kırmızı'i 1 arttır" kodunu eklememiz gerekiyor.
Bu sayede siyah kaleye top her değdiğinde kırmızı değişkeni 1 artacak. Aynısını siyah için de tekrar etmemiz gerekiyor. Burada gol olduktan sonra topun orta sahadan başlaması için "x:0 y:0 noktasına git" kodunu da ekledim.

Oyunu tekrar başlattığınızda skorun kaldığı yerden devam ettiğini göreceksiniz. Bunu düzeltmek için oyun başlangıcında çalışan kodlara tek sefer çalışacak şekilde "Kırmızı 0 olsun" ve "Siyah 0 olsun" kodlarını ekliyoruz.
Böylece oyun her başladığında skor sıfırlanır ve oyuncular istediği kadar oynayabilir.

İyi çalışmalar.

6 yorum:

  1. süper süper ben de bu sıra ile anlatıyorum sayenizde

    YanıtlaSil
  2. hocam anladığım kadarıyla scratch 2.0 kullanıyorsun. bende 2 yi kullanmak istiyorum ama koordinatlarda sıkıntı yaşanıyormu ben scratch de kooordinatlarda çok sıkıntı yaşadım. istediği koordnatlara bir türlü gitmyor nesneler. umarım derdim anlatabilmşmdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizdiğiniz kuklaların merkez noktalarını belirliyor musunuz?

      Sil
  3. Süper bir anlatım. Bir sorum olacak 4. sahnede puan gorunmesini istiyorum. İlk sayfada da gorunuyor. Nasıl duzeltebilirim. Tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      4. sahne ile kast ettiğiniz nedir? Anlayamadım.

      Sil