Sayfalar

5 Aralık 2018 Çarşamba

Aşamalı Labirent Oyunu(3)

Merhaba sevgili öğrencilerim. Labirent oyunumuzda sizden geliştirmenizi istediğim bazı özellikler vardı. Sizler zaten çoktan yapmışsınızdır ama ben yine de sizlere anlatmak istedim. Oyuna eklemenizi istediğim özellikleri hatırlayalım. 

1- Muz yendikten sonra bölüm değişmesine rağmen ekrana gelmiyor.
2- Muza temas edildikten sonra oyuncu siyah çizgilere temas ederse muz görünür hale gelmeli.
3- Oyunun bittiğini haber veren bir dekor eklenecek. 

Eksiklikleri hatırladıktan sonra sırasıyla kodlarımızı ekleyelim. 1. hata için yapılması gereken dekor değişikliğinde çalışan kodlar içerisine muzun görünür olmasını sağlayacak kodu eklemektir. Kuklalarımız arasından muzu seçerek kodlarını aşağıdaki gibi güncelleyelim.


Dekor değişikliğinde muzun ekranın neresinde durması gerektiğini daha önce belirtmiştik. Bu kodlara "görün" kodunu ekleyerek her bölümde görünür olmasını sağladık. 

2. eksikliği gidermek için "haber sal" kodunu kullanacağız. "Haber sal" kodu bir durumdan diğer kuklaları da haberdar etmek istiyorsak kullanabileceğimiz bir kod. Oyunumuzda bu kodu kullanacağımız yer, maymunun siyah çizgiye dokunması durumu olacak. Maymun siyah çizgiye temas ederse bir haber gönderilecek ve muz görünür hale gelecek. İstenmesi halinde bu haber ile oyuna can gibi farklı özellikler de eklenebilir. Bu haberi aldıkça oyuncunun oynama hakkı azalabilir. Biz muzu görünür hale getirmek için gerekli kodumuzu yazalım.


Daha önce hazırladığımız kodların arasına "haber sal" kodunu ekliyorum ve "yeni haber" diyerek haberime "Yandım Anam" ismini veriyorum. Bu kodu 3 bölümde de kullanacağım için hepsinde uygun yere ekliyorum. (Her bölüm için çalışacak kodları ayrı ayrı yazmıştık) Ardından muzu seçerek ona haber gelmesi durumunda ne yapması gerektiğini söyleyeceğim. 


Haberi aldığında yapması gereken tek şey görünür hale gelmek. İkinci sorunumuz da bitti. 3. sorunun çözümü için ilk olarak yapmamız gereken bir dekor hazırlamak. Ardından nasıl bir bitiş hayal ettiğimizi ifade etmek kalıyor. Ben oyun bittiğinde maymunun oyuncuyu tebrik ettiği bir sahne düşünüyorum. Maymun oyuncuyu tebrik ederken diğer kuklalar gizlenecek. Ekranın sağ alt köşesinde ise oyunu hazırlayan kişinin adı yazacak. Tasarımımı bu yazdıklarıma göre yapacağım. Siz de kendi tasarımınızı yapabilirsiniz. 

Hazır dekorlardan "Party" isimli dekoru seçip üzerinde istediğim düzenlemeleri(Dekoradı vb) yaptıktan sonra maymunuma şu kodları ekliyorum. 


Bu kod ile bitiş ekranında maymun biraz sevinecek ve oyunumuz sonlanacak. Oyunun sonunda maymun kılık değiştirdiğine göre en başında hangi kılıkta hareket etmesi gerektiğini de eklememiz gerekiyor. Hemen gerekli düzeltmeyi yapıyoruz. Ayrıca daha önce yazdığımız kodlarda oyunumuz Bölüm3 dekorundan sonra sonlanıyordu. Bitti dekoruna geçmesi için de gerekli değişiklikleri yapmanız gerekiyor. Bunları sorunsuz bir şekilde yapacağınızdan şüphem yok. 

Diğer kuklalarımıza ise bitti dekorunda gizlenmelerini söyleyeceğim. 


Bu kodu diğer iki kuklaya da yazıyoruz. Artık 3 aşamadan oluşan bir oyunumuz var. Maymun muzu yedikçe büyüyor ve ekranda daha zor hareket ediyor. Her hatadan sonra muz tekrar labirentteki yerini alıyor. 3 bölümü de tamamlamayı başarırsa kullanıcı oyun, bitti dekoruna geçerek oyunun bittiği bilgisini oyuncuya veriyor ve oyun sona eriyor. 

Sizlerin tamamladığı oyunları da burada görmek isterim. Tamamladığınız oyunların adreslerini bana ulaştırırsanız buradan paylaşabilirim. İyi çalışmalar... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder