Sayfalar

15 Mayıs 2020 Cuma

Balık Avlama Oyunu 3

Merhabalar. "Balık Avlama 2" dersimizde köpek balığının kazandınız kılığına geçmesini ve balığın kaybolmasını sağladıktan sonra oyunun bitmesini sağlamıştık. Ancak küçük bir sorunumuz vardı. Oyunu tekrar başlattığımızda balık ekranda görünmüyordu. Bunu sizler çoktan çözmüş olmalısınız. Ancak yine de yazmakta fayda olduğunu düşünüyorum. Balığı gizle haberini alan balık gizle kodunun gereğini yaparak görünmez hale gelmişti. Oyunu tekrar başlattığımızda ona tekrar görünür hale gelmesini söyleyen bir kodumuz olmadığı için görünmedi. Ekranda gizli bir şekilde gezmeye devam etti. Ancak asla görünmedi. Balığın oyunun başında görünür olması için "Göster" kodunu balığın kodları arasına almalıyız. Bu kod oyun başladığında bir kere çalışsa yeterli olacaktır. 

Bu dersimizi "Oyunumuzu nasıl daha iyi bir oyun haline getirebiliriz?" sorusuna ayıralım. Oyunumuzu oynayıp eksiklerini tespit edelim. 
Tespitlerim;
*Köpek balığı ve balık fazla büyük. Çabucak yakalanıyor ve oyun hemen bitiyor. 
*Köpek balığı balıktan çok hızlı olduğu için balığı çok çabuk yakalıyor. 
*Oyunu asla kaybetme ihtimali yok. İlla bir şekilde balık yakalanıyor. Köpek balığı hiç hareket etmese dahi balık onun üzerine gidebiliyor. 
*Balık rastgele bir yerde başlasa bile hep aynı şekilde yüzüyor. Hareketleri tahmin edilebildiği için kolaylıkla yakalanabilir. 
*Tek bir balık yerine birden çok balık olursa oyun biraz daha heyecanlı olacaktır.
*Balık sayısı fazla olursa köpek balığının yakaladığı balık sayısı tespit edilebilir. Bu durumda kaybetme ihtimali olan bir durum ortaya çıkarılabilir. 
*Balık dışında oyuna bir karakter daha eklenebilir. Köpek balığının bu karakteri yemesi halinde oyunu kaybetmesi veya yavaşlaması gibi seçenekler eklenebilir. 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Oyuna yeni özellikler kazandırdıkça ve oynadıkça nasıl daha da eğlenceli bir hal alacağına karar veririz. Şimdilik tespitlerim üzerinden ilerleyerek oyunu şekillendirmeye çalışalım. İlk iki tespitim ile başlayalım. Yani kuklaların büyüklük değerlerini ve hız değerlerini değiştirerek oyunumuzu biraz şekillendirelim. Büyüklük değerini isterseniz kukla ayarları kısmından yapabilirsiniz. Ancak kodla kontrol etmek bana daha cazip geliyor. Bu yüzden kuklaların büyüklük değerlerini kod kullanarak belirleyeceğim. Hızlarını ise hareket etmelerini sağlayan kodlar üzerinde değişiklik yaparak değiştirebiliriz. "10 adım git" kodundaki değeri azaltırsak kuklalarımız daha yavaş hareket edeceklerdir. 


Bu iki kodu kullanarak size cazip gelen değerleri vererek oyunu kendi istediğiniz şekle getirebilirsiniz. Ben balığın büyüklüğünü %40, köpek balığını %50 olarak belirledim. Hızlarını ise ikisine de 5 olarak girdim. İkisinin adım değerini de eşit girmeme rağmen balığın biraz daha yavaş hareket ettiğini göreceksiniz. Cevap büyüklüklerinde saklı :)

Oyunu bu şekilde oynadığınızda bitirmesi biraz daha zor bir hal almış olmalı. Birde bittiğinde "kazandın" kuklasının büyüklüğü de sizi tatmin etmeyebilir. Bu durumu nasıl çözeceğinizi az önce öğrendiğinize göre ekranı dolduracak dolu dolu bir kostümle oyunun bitmesini sağlayacağınızdan eminim. Birde oyunun bitişinde kazandın yazısı bazen ters geliyor ekrana. Bu durum hoş değil. Çözüm için aklınıza bir şeyler geliyordur. Bir deneyin bakalım. Bu durumları çözmeyi başarabilecek misiniz? 

Başarılar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder